Ranong, ufak bir ara.

Tayland Ranong dan selamlar tekrar. (Cyclingtr.com için yazılmış bir metindir. Aynısını eklemekte bir sakınca görmedim. Umarım keyif alırsınız.)

Uzun ve yorucu bir aradan sonra Ranon da bir gün ara vererek kendimizi ödüllendirdik. Burası çok keyifli bir yer degil. Fakat 3 gündür aralıksız yağan yağmurda daha fazla devam etmek istemediğimiz için kalmaya karar verdik. Bu kent burada uzun süre kalmak isteyen yabancıların vize uzakmak için Burmaya günübirlik geçiş yaptıkları bir kent. Bu yüzden de çok fazla sirkülasyon ve konaklama imkanı var fakat kent bu dönemde neredeyse bomboş.

Bugun boş vaktimizde elifle berabersıcak su kaynagına gittik. Baba-Ana ve Çocuk havuz diye adlandırılan 3 tane havuzu var. Sadece çocuk havuz ayaklarınızı sokabileceginiz kadar sıcak, diğer ana havuza sadece topugunuzu 1-2 sn deydirebilirsiniz. Baba havuz için de söyle bir güzellik var. Gidip bir parça yeşil çay yapragını bisikletim suluguna doldurduktan sonra baba havuzdan çikan su ile kendime bir suluk cay demledim ve onu içerken cocuk havuzda ayaklarımı dinlendirdim. Sanırım yaptıgım bu normal demlenmiş çay baba havuzdan çıkan suyun sıcaklığı ile ilgili bir bilgi verecektir.

Buraya gelirken geçtigimiz koylerden bazılarında hiç turist yoktu. Sanırım elifle ortak zevkimiz az sayıda ziyaretcinin oldugu, bu daha az bozulmuş yerlerde konaklamak oldu. Nedense bu tür yerlerde insanların hayatına dair daha çok bilgi edinebiliyoruz. Elif içinde sanırım fotograf cekmek daha keyifli oluyor.

Cumphonda ilginç bir tesadüf bir kaç bisikletçi ile taniştik. İlk bisiketçi yolda ortlieb cantamla yürürken beni gordu ve arkamdan yetişip kendini tanitti. Daha sonra oteline gidip eşi ile teniştik ve malezya ile ilgili yararlı bazı bilgiler ve bir kaç tane verdiler. Sanırım ileride çok fazla işime yarayacak. deger 4 bisikletçi ile falang bar denilen cumphonun en populer bar-gusethousesinde taniştik. Onlarla aksam kısa bir sohbetin ardından sabah akhvaltısında tekrar buluştuk. Yarım saat bir sohbet süresinden sonra biz ve onlar farklı yollardan malezyaya dogru yola cıktık. Umarim onları yolu da bizimki kadar yagmurlu geçmemiştir.

Bu tur benim ikinci turum oldugundan kendimi daha rahat hissediyorum. Bu denegim anlaminda bir rahatlama degil. Nedense bu turda yanıma aldıgım esyalar, bisikletimin hafifligi, günlük yaptıgım mesafe benim için ikinci planda olan şeyler. Birinci planda olanlar ise daha iyi vakit geçirmek, yol üzerinde ilginç yerlerde biraz oyalanmak ve daha güzel bir arşiv oluşturmak. Bu yüzden de yanimda bulunan onca eşya -3 tane kalın sayılacak kitap bile var yanimda- beni cok fazla düşündürmüyor.

Bu turda tek sıkıntımız az önce katdığı yereden yağmaya başlayan yağmur. Kritik bir sürede turu çok da sıkıcı hale getirmeden Malezya ya ulaşmamız gerekiyor. Bunun için bir kaç seçeneğimiz var, bunlardan en çok uygulamak istediğimiz bisiklet ile malezyaya ulaşmak. Diğer seçeneklerden birisi de yolun bir kısmını tren yada otobusle geçmek. Fakat tayland öyle farklı bir coğrafya ki burada hangi yolun güzel oldugunu nerede ne sürprizlerle karşılaşacağınızı kesinlikle tahmin edemiyorsunuz. Bu yüzden de tren penceresinden dışarıyı seyrederken -buradan bisikletle geçmek lazımdı, ne yaptım ben- şeklinde bir pişmanlık duymak istemiyorum.

Malezya insanının biraz daha kaba olduğu soyleniyor. ne derece doğru bilmiyorum fakat malezya benim için gizemini koruyan bir yer ve 2 hafta daha gizemli bir yer olmaya devam edecek.

Hepinize güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Umarım bir aksilik olmadan Turumuza devam eder ve sizlerle paylaşabilirim.

sevgiler.

evrim.

7 thoughts on “Ranong, ufak bir ara.

    • Baba Havuza girmek iimkansız sanırım. içinde yemek yapılacak sıcaklıkta. sadece etrafında ki taşlara biraz dokunmak yada hızlıca parmak ıçlarını sokup çıkarmak mümkün. Fotoğrafını vakit bulabilirsek koyacagım. Ama 2m çapında kaynayan bir çaydanlık gibi gorundu bana.

  1. Sevgili Evrim,

    ortlieb cantalar “bisikletici kimlik karti” dir! Ortlieb cantamiz en kalabalik sehirlerde bile bizi baska bisikletcilere kavusturdu. iyi pedallamalar!

Leave a Reply

